VI HADE INGEN PLAN, INGEN GIVEN MANUAL


hjärtahjärtahjärta
Ibland glömmer jag bort en av mina svenska favoritgubbar, nämligen Peter Lemarc, ja du läste rätt, Peter Lemarc! Som sagt är man uppväxt med en artist kan man säkerligen aldrig släppa taget på riktigt. Men hans texter är underbara och rösten är sådär härligt mjuk och vänlig. 

Vi hade ingen plan, ingen given manual,
fick aldrig något arv, inget sparkapital.
Vi kunde skilts åt där och då.
Men gjorde än en gång ett val.
Vi älskade, vi slogs, men hade mod att stanna kvar.
Fick inget gratis på den här färden.
Det var du och jag mot världen.
Så var det då, så är det nu, du och jag mot världen.
Alltid jag och du.


Spelas just nu: Peter Lemarc - du och jag mot världen
(haha, jag förstår inte videon?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0